Kontaktinformasjon

Oppdater e-post og telefonnummer under Profil, og se din unike Digipostadresse. Navn og adresse hentes automatisk fra Folkeregisteret.

  • Vi henter vi navn, fødselsnummer og postadresse fra Folkeregistreret og Postens adressedatabase. Om du melder endring til Folkeregistreret vil Digipost oppdateres etter en stund.
  • Du kan ha flere postadresser registrert. Dersom det er feil i dine registrerte personopplysninger, kan du kontakte kundeservice.
  • Når du registrerer deg i Digipost hentes e-postadresse og telefonnummer fra det nasjonale kontaktregisteret.
  • Vi bruker dette til å varsle deg når du har meldinger i Digipost. Hvis du endrer dine opplysninger i det nasjonale kontaktregisteret blir ikke din profil i Digipost oppdatert.
  • Du kan selv endre kontaktopplysningene dine i Digipost under Profil - Personlig informasjon. Du kan registrerte inntil tre e-postadresser, men bare ett telefonnummer.
  • Vi bruker e-postadresen din å varsle deg når du får nye meldinger, eller hvis vi for eksempel endrer vilkårene.
  • Hvis avsender velger det sender vi også SMS for å varsle om nye meldinger i Digipost.
  • Du kan selv velge om du vil ha varsling på e-post og sms, men du kan ikke velge sms fra alle avsendere. 
  • Digipostadressen er din unike ID i Digipost. Den brukes av avsendere som vil sende deg brev i Digipost. 
  • Hvis du har valgt å ikke være synlig i søk, trenger andre privatpersoner som skal dele sin postkasse med deg, eller sende deg meldinger, å vite hva din Digipostadresse er.
  • Digipostadressen er bygd opp av navn, tall og bokstaver. Eksempel: ola.nordmann#123A
  • Hvis du endrer navn vil systemet automatisk lage ny Digipostadresse basert på det nye navnet ditt. Hvis Digipostadressen din er feil kan du kontakte kundeservice.
  • Du finner Digipostadressen din under Profil.

Hver 90. dag ber vi deg om å bekrefte at kontaktopplysningen om deg er riktige. Det er fordi det er viktig for varslinger om nye meldinger faktisk når fram til deg.

Av samme grunn ber vi deg også om å verifisere at e-postadresse og telefonnummer er riktige ved at vi sender deg en kode på sms og en lenke vi ber deg åpne på e-post. Dette trenger du bare gjøre én gang, og om du ikke nylig har registrert deg, byttet eller bekreftet e-postadressen din, kan du ser bort fra e-poster fra oss som inneholder klikkbare lenker.